روز نوشت

فقط یک ماه از سال رمضان است

شنبه, ۶ تیر ۱۳۹۴، ۰۳:۰۲ ب.ظ

گرمای هوا و طولانی بودن روزها بهانه خوبی شده برای کسانی که دوست ندارند روزه بگیرند. صبح ها که خیلی ها نون تازه می گیرن و میرن خونه یا محل کارشون، بعد از ظهرها هم که با نون باگت و کالباس و نوشابه توی دستشون اینور اونور میرن... خیلی دوست دارم بهشون بگم که از روزه گرفتن نترسن، روزه گرفتن توی این روزها اونقدر هم که به نظر میاد سخت نیست، تقریبا مثل تمام وقت های دیگه است. یعنی سخته اما نه اونقدر که نشه گرفت.

آخه می دونید چرا این حرف رو می زنم؟ برای این که من هر سال بیشتر از یکی دو هفته قادر نیستم روزه بگیرم و مرتب مریض میشم ولی امسال که یه چند روزی گرفتم دیدم که میشه روزه گرفت و تا اینجا به خیر گذشته و طوری نشده...

سال قبل طبق روال سال های گذشته، قبل از این که ماه رمضون بیاد توی دلم آشوب بود و غصه می خوردم و احساس خوبی نداشتم و می گفتم که یک ماه رمضون رو چیکار باید بکنم، اما پارسال وقتی ماه رمضون تموم شد با خودم گفتم عجب موهبت هایی رو از دست دادم و چه کارهایی که میشد انجام بدم و انجامش ندادم... فهمیدم که یک ماه رو خیلی راحت از دست دادم و هیچ نفعی نبردم، حتی شب قدر هم بیشتر از یک ساعت نتونسته بودم بیدار بمونم.... امسال قبل از این که ماه رمضون بیاد و کمی مونده به ماه رمضون این حس هایی رو که سال قبل داشتم رو به خودم یادآوری کردم و حالا به این نتیجه رسیدم که به جای این که بگم «اوه خدایااااا یک ماه رمضون رو چطور تحمل کنم؟»، باید بگم که «رمضون فقط یک ماهه، فقط یک ماه از سال رمضونه و من باید ازش استفاده کنم».... اینجوری کارها خیلی بهتر پیش میره...

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۴/۰۴/۰۶
فاطمه ش ف

نظرات  (۵)

 ‏«استیکر ماه خدا» را در بازار اندروید ببین:
http://cafebazaar.ir/app/?id=gifpak.stickers.src
سلام بر شما
متن منطقی و قشنگی بود. گاهی اوقات، هول و هراس بیجا باعث میشه که قبل از اینکه امتحانش کنیم ازش فرار کنیم.
درسته که روزه در هوای گرم، سخته ولی میخوام بپرسم که کدوم کار مهمی رو سراغ دارید که سخت نباشه؟ اصلا مگه بدون سختی میشه به جایی رسید. بعضیها برای قبولی در کنکور، یک سال تمام، قید تمام مهمانیها و تفریحات و خوشیها را میزنند. که چی بشه؟ قبول بشه و بتونه یک زندگی خوب برای خودش ترتیب بده. حالا آیا برای زندگی دائمی در آخرت، نباید اندکی سختی را تحمل کرد؟
پاسخ:
سلام
از لطفتون ممنونم
اگه بدون غرض ورزی و جانبداری  زندگی این دنیا و دنیای بعدی رو با هم مقایسه کنیم می بینیم که به دست آوردن جایگاه خوب در دنیای بعدی ارزش زحمت و سختی رو داره
۰۶ تیر ۹۴ ، ۱۵:۲۰ تنها همدم ماه
چه تفاهمی
منم پارسال فقط ده پونزده روزو روزه گرفتم و همش نگران ماه رمضون بودم اما الان دیگه نیستم :)
پاسخ:
ترس و قضاوت قبل از شروع هر کاری، بی مورده
سلام وبلاگ خیلی خوبی داری یه سری هم به وبلاگ من بزن راستی نظر یادت نره.
پاسخ:
ممنونم از لطفت
حتما میام
۰۷ تیر ۹۴ ، ۰۰:۴۲ صحبتِ جانانه
نمیخوام تموم شه رمضان...

پاسخ:
منم نمی خوام، به قول یکی از دوستانم «موتور من تازه گرم شده دیگه نمی تونم متوقفش کنم!»

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی