روز نوشت

لباس طلا

دوشنبه, ۱ تیر ۱۳۹۴، ۰۹:۰۰ ق.ظ

دیروز یکی دو تا عکس دیدم که واقعا شوکه ام کرد، عکس هایی که اول فکر کردم مربوط به عربستان یا هندوستانه ولی بعد که متوجه شدم مالِ دیار خودمونه... در عربستان شیخ های پولدار زیادند و در هندوستان زن ها النگوهای زیادی به دستشون می اندازند، اما در ایران نمی دونم این قضیه چطوری تعبیر میشه...

شنیدم که خدا به اندازه ای روی این زمین نعمت قرار داده که به همه برسه، اما این به شرطیه که یک عده از مردم نخواهند بخش اعظمی از اون رو تصاحب کنند. تمام این خمس و زکات و صدقه ها یه جوری توزیع نعمات الهی در بین همه است، اگه رعایت بشه که هیچ کسی از گشنگی نمی میره.... ای کاش این همه فاصله طبقاتی نبود و ثروت به طور مساوی در بین مردم تقسیم می شد ولی خب این فقط توی خیال و رویا ممکنه!

بله اینها رو میگم چون عکس دیروز رو دیدم، چه نیازی هست که هر دو تا دست عروس خانوم رو تا نصفه های ساعد پر کنید از النگوهای طلا و تاج سرش رو هم از طلا بسازید و حتی به این هم قناعت نکرده و پوششی از طلا برای بالاتنه اش درست کنید؟ فکرش رو هم نمی کردم که در عصر حاضر انسان ها به چنین کارهایی اقدام کنند، من اطلاعی ندارم اما خیلی دوست دارم بدونم آیا این حرکت ابداعی انسان های هم دوره ماست و یا این که در زمان های گذشته توسط شاهان صورت گرفته؟! هرچند با یک جستجوی کوتاه توی گوگل میشه تصاویر بسیاری از لباس های طلا رو دید...

چی بگم والا... به هر حال پول و ثروت باید یه جایی نمود پیدا کنه دیگه، حالا هم اینطوری شده، در حالی که خیلی ها به خاطر مشکلات مالی امکان ازدواج ندارند و بیشتر مردم هم طلاهای ظریف و کوچیک برای عروس خانم می خرند اون هم با کلی مشکلات!... البته من نمی دونم چرا بدون خریدن طلا نمیشه عروسی گرفت؟ و نمی دونم چرا این رسم و رسوم ها رو ازلی می دونیم...

ای کاش طلا و جواهر فقط زیورآلات بود!

نکته: الان امکان ارسال این عکس رو نداشتم اما اگه دوست داشتید می تونم بعدا براتون بفرستم.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۴/۰۱
فاطمه ش ف

نظرات  (۳)

سلام خودت باشی بدون طلا میری سر سفره عقد؟
در مورد اون بعضیا هم باید بگم پول خودشونه عزیزم دوست دارن خودنمایی کنن البته من کارشونو به هیچ وجه قبول ندارم
موفق باشی :)
پاسخ:
سلام
خب اگه بخوام با کسی که دوستش دارم ازدواج کنم ازش هیچی نمی خوام. البته من مخالف خریدن طلا نیستم فقط با این کارها و خودنمایی ها مخالفم
کسی که دلش به محبت و ایمان به خدا گرم نباشد مجبور است آن را با چیزهایی مثل طلا و شهرت و ... پر کند
چون نمی‌شود دل، بدون دلدار بماند.
پاسخ:
حق با شماست اما گرم شدن دل با چیزهایی مثل طلا و... خیلی راحت تر از گرم شدن با یاد خداست

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی